zaterdag 5 maart 2016

een hemdje, broekje en een pennenzakje

Vrijdag na school.... "mamaaaaaaa mijn pennenzak is stuuuuukkk, maak jij een nieuwe??? Ik zal het stofje wel kiezen" En zo simpel was het en sinds vandaag heeft ze een nieuwe pennenzak.
Samen met Roos ging ik naar een plaatselijk evenement waar ook een klein marktje was met allemaal handgemaakte spulletjes. Ik ging mijn portemonnee dicht houden had ik mezelf beloofd... maar ik wist dus niet dat daar een klein kraampje ging staan met een klein aanbod stofjes en met een vriendelijke dame. Roos koos daar haar stofje en kreeg ook een flyerke mee want bij Katoen en Co kunnen kindjes vanaf 9 jaar workshops volgen om iets kleins te naaien. En aangezien dat Roos daar al lang achter zaagt maar zowel ik als zij het geduld niet hebben om haar te leren naaien, gaat die workshop nog goed van pas komen :-) :-)

Voor de pennenzak volgde ik de deze handleiding. Ik vind deze pennenzakjes wel leuk omdat ze anders zijn dan de gewone en je zelf de grootte kunt bepalen.
De buitenstof kocht ik dus bij Katoen en Co, ik voerde hem met oranje stof die ik hier nog vond in mijn stoffenkast en de oranje rits haalde ik uit mijn mega voorraad ritsen.


 En nu, nu eh ga ik eens kei hard stoefen. Maar echt keeeii hard want ik ben gewoon heel trots op deze naaisels! :-)
Op 13 maart is het Lentefeest voor Noor en natuurlijk moet niet alleen het feestbeest in het nieuw zijn, maar mag de rest van het gezin ook pronken.
Roos kocht in de solden verschillende nieuwe leuke spulletjes dus zij gaat daar iets van dragen, makkelijk voor mij natuurlijk.
Voor Rik had ik in gedachten om eindelijk eens een hemdje voor hem te naaien. Het Theo-patroon  van Zonen09 ligt hier al 3 jaar onaangeraakt in mijn kast. Nu was het het perfecte moment om het eens uit te proberen. Ik heb al wat meer ervaringen en een beter machien, dus maakte ik geen testversie maar direct met de goede stof.
En het mag gezegd worden, het ging heel goed. Af en toe werd er eens wat gevloekt en trok ik eens een frons ( vooral op de schoudernaden langs de binnenkant) maar met wat hulp van ons naaiclubje De Stikfabriek kwam het helemaal goed.
Eerst wou ik het afwerken met kamsnaps maar na een lange zoektocht geen kamsnaps te vinden in de juiste kleur dus werden het knoopjes.
Toen het hemdje klaar was, begon de zoektocht naar een bijpassende broek. Na wat winkels gedaan te hebben vond ik niet direct iets naar mijn zin.
Maar wat lag er ook al 3 jaar in mijn kast? Inderdaad, het Jacob-patroon, ook van Zonen09. Die broek zou er gewoon perfect bij passen. Aan het hemdje naaide ik de retrokraag dus zo een retrobroek met olifantenpijpen moet daar toch perfect bij passen.
De bijpassende stof had ik vlug gevonden en de broek zat op 1 avondje in elkaar.
Het geheel is nu echt AF! Rik staat er geweldig goed mee, of zoals mijne brandweerman zei "cooolll, precies Kelso uit That's 70's show"
Goedgekeurd dus ( alleen heeft mijne Rik hopelijk wel wat meer verstand als die Kelso ;-) )
Maar genoeg gezever, tijd voor foto's!







 De stof van het hemdje is eentje van Soft Cactus en kocht ik bij De Stoffenstraat
De bijhorende paspel vond ik in 't Stoffenwinkeltje in Westerlo
De knoopjes en de broekenstof komt uit Den Depot
De schoenen ( die dus te klein zijn, daarom dat het etiket er nog aan hangt ;-) )komen van bij Brantano

1 ding weet ik zeker, mijne Kelso gaat ook schitteren op het lentefeest!




4 opmerkingen: